Geschiedenis
Een begrip sinds 1935
Ons kantoor werd op 1 Mei 1935 opgericht en is een administratiekantoor en assurantiekantoor in de ruimste zin van het woord. Wij verlenen administratieve diensten aan particulieren, ZZP-ers, MKB-ers en Agrariërs. Tevens kunnen wij U als vrije tussenpersoon alle verzekeringen en hypotheken aanbieden bij verschillende verzekeringsmaatschappijen en hypotheekverstrekkers.
Administratiekantoor Meinderink wordt opgericht op 1 mei 1935 door Johan Meinderink en vestigde zich aan de toenmalige Oostenstraat (Jhr. von Heydenstraat) in het Richtershuis.
In 1945 kwam z’n broer Jan Meinderink Sr. de zaak versterken. Als gebroeders Meinderink werd er flink aan de weg getimmerd.
In de jaren ’60 werd Johan directeur van de Twentsche Bank (de opvolger van Bank Jordaan en de latere ABN AMRO) en ging Jan Sr. met medewerkers door op de ingeslagen weg.
Eind 60-er jaren verhuisde het kantoor van het karakteristieke pand aan de Von Heijdenstraat naar de Parallelweg E20. (nu bekend als Parallelweg 12)
Vanaf 1974 kwam Jan Meinderink in de zaak en groeide het bedrijf uit tot een begrip in Haaksbergen. Er kwam een Assurantietak bij die Jan ging beheren.
In 1975 werd de eerste computer aangekocht, een Olivetti Audit 5 model CPU 5010 B. Het neusje van de zalm toentertijd, voor de prijs van een flinke auto.
In 1980 verliet Jan Meinderink Sr. de zaak i.v.m. ziekte. Jan Meinderink Jr. nam de leiding over en ging zich meer richten op de Administratietak.
In de jaren ’90 kwam er het eerste logo, als opvolger van de zwart/wit letters. De Administratietak en Assurantietak kregen een eigen logo. De bedrijfsnaam werd Administratie en Assurantiekantoor Meinderink.
In 1994 werd het kantoor aan de Parallelweg 12 te klein. Jan Meinderink besloot om het kantoor fors uit te bouwen aan de achterzijde van het bestaande kantoorpand.
Vanaf 2000 waren we ook bereikbaar via de mail en kwam er een website. Via de www.waybackmachine.org zijn hier nog wel wat beelden van te zien.
Inmiddels zijn we bij de derde generatie aanbeland: Na broers Johan en Jan Sr. in de jaren ’30 en Jan Meinderink komt Ken Meinderink in 2003 parttime in dienst van het kantoor.
In 2009 kwam Ken fulltime werken in het bedrijf en kwam er ook een nieuwe website. De Assurantietak werd gedigitaliseerd en verzekeringsproducten konden ook via de website worden aangevraagd.
Net na het 75-jarig bestaan werd er besloten om de beide logo’s te vernieuwen. Uitgangspunt werd het behoud van vele details uit het oude logo, maar toch met een moderne look.
In 2014 ging ons kantoor naar de Cloud en kwam er een Nieuwsbrief welke voor elke cliënt een andere vulling heeft, aangepast op de branche. Door de cloud kunnen cliënten op elke pc naar keuze de boekhouding bijwerken en/of gegevens aanleveren voor de aangifte.
Een bijzondere mijlpaal, helemaal in de huidige samenleving waarbij het tempo van de tijd en ontwikkelingen hoog ligt en vernieuwen een dagelijkse bezigheid is.
In 2016 werd het tijd voor een responsive website, goed toegankelijk is vanaf de telefoon, tablets en pc’s. Ook kwam er een mogelijkheid voor het online melden van schades.
In 2019 werd ons portaal www.meinderinkonline.nl met bijbehorende app (Cliënt Online) gelanceerd. Vanuit 1 portaal kunnen nu zowel de aanslagen Inkomstenbelasting, Omzetbelasting, Loonbelasting en Vennootschapsbelasting worden bekeken en geaccordeerd.
Midden in het coronajaar 2020 bestond ons kantoor 85 jaar. Helaas hebben we het dit jaar niet kunnen vieren, maar dit gaan we op een later tijdstip inhalen.
Kort na het 85-jarig bestaan werd er een nieuwe uniforme uitstraling voor het administratiekantoor en assurantiekantoor bedacht. Een nieuwe website werd gelanceerd, ook voor de nieuw opgerichte tak Meinderink Vastgoed en het nieuwbouwproject Wonen op de Bond.
Na jaren ontwikkelen en plannen komt in 2022 dan de start van de nieuwbouw van ons kantoor en daarnaast een 8-tal appartementen. Oplevering zal plaatsvinden in 2023.
Op dinsdag 11 April werd ons pand officieel geopend door Jan en Roelie Meinderink. Op 15 September was er een officiële open dag!
Vanaf 1 januari 2024 komen Belastingadvies Meinderink, Assurantiekantoor Meinderink en Meinderink Vastgoed onder 1 paraplu te hangen.
Op 1 maart 1974 is Jan Meinderink in loondienst gekomen bij zijn vader. In 2024 is hij al 50 jaar werkzaam bij ons familiebedrijf.
Uw boekhouding automatiseren? Werk met scan en herken!
Lees meer over de functie scan en herken via MINOX en Bizcuit!